BATERIA 3-4 OTOPENI - SUB APE

postat de adrianmiclea in 2011-03-25 10:55
BATERIA 3-4 DIN PUNCT DE VEDERE AL DIMENSIUNII ESTE CEA MAI MICA DIN SISTEMUL DE BATERII , FACAND PARTE DIN CATEGORIA TIP 4, FIIND DE ALTFEL SINGURA CONSTRUCTIE DE ACEST TIP DIN SISTEMUL DE FORTIFICATII AL BUCURESTIULUI.DIN PACATE CRED CA ESTE SI UNA DINTRE CELE MAI DETERIORATE BATERII DIN SISTEM, ACCESUL IN BATERIE FIIN BLOCAT TOTAL DE APA. SE PARE CA EXISTA PROBLEMA ACESTA DE ANI DE ZILE, DIN CATE AM INTELES PANZA FREEATICA ESTE RIDICATA, IAR LA FIECARE PLOAIE MAI SERIOASA SITUATIA ESTE SI MAI GRAVA.


IN CEEA CE PRIVESTE STRUCRUTA DE REZISTENTA A CONSTRUCTIEI SUNT DE PARARE CA IN MAI PUTIN DE 3 ANI VA CEDA...IN CAZUL IN CARE SE VA REUSII INDEPARTATEA APEI...CARE SINCER CRED ESTE DE CEL PUTIN 2 m ADANCIME...AR TREBUI IMEDIAT INTERVENIT PENTRU INTARIREA SI REABILITARE FARA SA TREACA O PERIOADA DE TIMP PREA MARE


DACA AJUNGETI ACOLO LUATI-VA NISTE CIZME...MAI ALES DACA VRETI SA MERGETI IN PARTEA DIN SPATE A BATERIEI..ESTE O ZONA MLASTINOASA...CAND AM AJUNS ACOLO ANUL TRECUT ...PE LA FINELE LUI AUGUST... DEJA O PARTE DIN PADURE ERA INUNDATA...ACCESUL PRIN SPATE NU ESTE POSIBIL...ACCESUL SE POATE FACE NUMAI PRIN VARIANTA CU SOSEAUA DE CENTURA ...



LOCATIA: SOSEAUA DE CENTURA
ESTE VORBA DE URMATOAREA CONSTRUCTIE IMEDIAT DUPA FORT 3 OTOPENI CARE SE PARE ESTE PARTE A REGIMENTULUI 48 TRANSMISIUNI
PANA ACOLO SE POATE AJUNGE DIN ORCE PUNCT AL BUCURESTIULUI PANA LA AERO BANEASA CU METROUL PANA LA STATIA AUREL VLAICU, APOI CU TRANVAIUL 5 PANA LA AERO BANEASA, LA CAPAT SI DE ACOLO CU MAXI TAXI PANA LA PODUL OTOPENI LA INTERSECTIA CU SOSEAUA DE CENTURA IN DREAPTA.
DE ACOLO PANA LA BATERIE SE AJUNGE IN VREO 30-40 DE MINUTE PE BIKE SAU PE JOS...ESTE DESTUL DE PERICULOS PE LANGA SOSEA PENTRU CA NU EXISTA TROTUAR PIETONAL...






DIN PACATE BATERIA ESTE INUNDATA PARTIAL..PRIMUL NIVEL FIIND SUB APA ....NU EXISTA CALE DE ACCES DIRECTA DECAT PE LATERAL...SINGURA VARIANTA FIIND CU..... BARCA...













ACCESUL SE FACE PE LA NIVELUL SUPERIOR...PRIN INTRAREA DE LA TRAVERSA...CARE DIN CATE SE VEDE STA SA PICE...ZIDARIA ESTE GRAV AFECTAT DE TRECEREA TIMPULUI , VREMII SI A POPOARELOR MIGRATOARE...






BATERIA INCA SE MAI TINE PE PICIOARE...DACA S-AR EVACUA APA DIN ZONA...O BUNA PARTE DIN ZIDARIE S-AR GASI LA FATA LOCULUI..IN NAMOL..




INCAPERILE DE LA NIVELUL SUPERIOR SUN GRAV AFECTATE DE FOC..SE PARE CA CINEVA S-A INCALZIT..SI A UITAT SA STINGA FLACARA...AU LASAT URME GRELE...DAR INCA SE MAI POATE FACE CEVA..








LA INTERIOR APA AJUNGE PANA LA NIVELUL SUPERIOR...INTRAREA FIIND INUNDATA...SE PARE CA A FOST CHIAR SI MAI GRAV..APA S-A MAI RETRAS...NU SI NESIMTIREA OMULUI






CA ELEMENTE DE ARHITACTURA SE MAI POT VIZITA LACASURILE PENTRU OBUZIERUL DE 210 mm, SE POATE OBSERVA CA MI EXISTA CREMALIERA SI INELUL PE CARE SE MISCA PARTEA CILINDRICA, SI DE ASEMENEA SE MAI VEDE SUB CREMALIERA SI TEAVA DE VENTILATIE








LA INTERIOR SE POATE VIZITA LOCASUL OBUZIERULUI DE 210 mm, CU ELEMENTELE DE FIXARE SI ARMARE















BATERIA 3-4 OTOPENI ESTE SITUATA IN NORDUL BUCURESTIULUI, FIIND CEA MAI MICA CA DIMENSIUNE,NU DISPUNE DE SANT DE APARARE, IAR CA PROFIL SI ORGANIZARE ESTE ASEMANATOARE BATERIILOR INTERMEDIARE TIP 3, FORTIFICATIA NU ARE ZIDURI IN LATERALE

BATERIA 9-10 CATELU...IN PRAG DE COLAPS

postat de adrianmiclea in 2011-03-19 17:16

DIN PACATE SITUATIA ACTUALA A ACESTUI ELEMENT DE FORTIFICATIE A CAPITALEI A AJUNS INTR-UN AVANSAT GRAD DE DEGRADARE..IRONIA FACE CA BATERIA 9-10 SA FIE UNA DINTRE CELE MAI VIZITATE COMPONENTE AL CENTURII LUI CAROL I.

PERSONAL STIU DE ACESTA BATERIE INCA DIN '99 INSA REVENIND DUPA 10 ANI PRIN ZONA AM CONSTAT CA DACA O MAI TINE ASA...IN 4-5 ANI NU VA MAI PUTEA FI RECUPERATA .....DIN CATE STIU INTRA IN ADMINISTRAREA LOCALA A COMUNEI GLINA....DAR DIN CATE AM VAZUT CRED CA IN PERIOADA URMATOARE NU VA REPREZENTA O PREOCUPARE PREA MARE..ESTE O MARE INDIFERENTA FATA DE ACEST OBIECTIV...CARE CU PUTINA VOINTA SI INITIATIVA LOCALA AR PUTEA FI SALVAT DE LA COLAPS..SAU POATE CHIAR SE ASTEAPTA ACEST COLAPS..RAMANE DE VAZUT...POATE SE SCHIMBA SITUATIA ACTUALA...



LOCATIA BATERIEI 9-10: PRIMUL POD DE LA IESIREA DIN BUCURESTI PE A2 DREAPTA JOS
INTERSECTIA DINTRE SOSEAUA DE CENTURA SI AUTOSTRADA
SOARELUI A2
CUM SE AJUNGE ACOLO:IN BUCURESTI CU METROLUL IN DIRECTIA DRISTOR 2-SOSEAUA DE CENTURA
DE LA GURA DE METROU PE PARTEA DREAPTA A AUTOSTRADEI A2 IN 15- 10 MINUTE PE BIKE SAU PE JOS




ACCESUL PANA IN GURA BATERIEI SE POATE FACE USO DRUMUL FIIND ASFLTAT, SE PATE AJUNGE SI CU MASINA FARA NICI O PROBLEMA , IDEEA ESTE CA DACA TRECETI CU VITEZA APROPARE NU O VETI OBSERVA DIN CAUZA VEGETATIEI CRESCUTE, E BINE SA VA LUATI SI LANTERNE LA VOI, NU SE STIE CE SI PE CINE GASITI PE ACOLO....





IN LUNA IULIE 2010 CAND AM TRECUT PE ACOLO GUNOIUL ERA LA EL ACASA...AM CREZUT CA AM AJUNS LA GROAPA DE GUNOI GLINA 2...SE VEDE CA OMUL SFINTESTE LOCUL...ERA JALE..CRED CA ERU CATEVA TONE DE MOLOZ SI DESEURI ARUNCATE IN ZONA BATERIEI SI IN INTERIOR...ASA CA LUATI-VA BOCANCI..
NU SE STIE PE CE CALCATI







SUNT CATEVA ELEMENTE DE ARHITECTURA MILITARA CARE AR TREBUI MENTIONATE MAI DEPARTE ASA CA AM SA PREZINT UNELE DINTRE ELE..ZIC EU MAI IMPORTANTE CARE AU MAI RAMAS LA FATA LOCULUI....



BATERIA 9-10 CATELU SE INCADREAZA IN MODELUL TIP 3 DE , ACEASTA VARIANTA DE FORTIFICATIE BENEFICIA DE UN SANT DE APARARE DOAR PE FRONTUL POSTERIOR ADICA DOAR IN PARTEA DE ACCES INTRE ZIDURILR FORTIFICATIEI SI DRUMUL DE ACCES

LA INTRAREA IN BATERIE SE AFLA ABRAZURA (deschizatura de forma prismica in zidurile unei fortificatii care permitea executarea focului din interiorul fortifictiei)UNUI TUN DE 57mm DE FLANCARE.INITIAL INTREREA IN BATERIE ERA PROTEJATA DE UN GRILAJ METALIC, PE FIECARE PARTE A INTRARII EXISTAND CATE 3 ABRAZURI PENTRU EXECUTAREA FOCULUI DE INFANTERIE.










CULOARUL DE ACCES IN BATERIE ESTE DOTAT CU UN NUMAR DE 6 ABRAZURI CATE TREI STANGA/DREAPTA PENTRU EXCUTAREA FOCULUI DE CATRE SOLDATII DE INFANTERIE IN CAZUL PATRUNDERII IN STRUCTURA.






DE ASEMENEA ESTE EXTREM DE IMPORTANTA EXISTENTA UNUI SISTEM DE VENTILARE A AERULUI IN INTERIORUL BATERIEI, UNUL AFLAT LA NIVELUL SOLULUI PE TOATA SUPRAFATA BATERIEI SI UNUL LA NIVELUL TAVANELOR CARE IN CAZ DE NEVOIE PUTEA SERVI DREPT SISTEM DE ILUMINARE NATURALA DAR SI PENTRU EVACUAREA GAZELOR REZULTATE IN URMA TRAGERILOR CU ARMAMENTUL DIN DOTARE




UN AL ELEMENT CARE ESTE GASIT IN MAI TOATE COMPONENTELE CENTURII DE FORTIFICATIE ESTE SI PREZENTA AFETULUI DE ABRAZURA PE CARE SE MONTAU TUNURILE DE CALIBRUL 57 mm,
ESTE O VEDERE DIN INTERIORUL BATERIEI 9-10





DE ASEMENEA CARACTERISTICA PENTRU ACEST TIP 3 DE FORTIFICATIE ESTE SI EXISTENTA TRAVERSEI ( este o constructie de zidarie cu scopul de a proteja o iesire sau piesa de artilerie contra executarii focului de flanc)








DE ASEMENEA SE GASESC SI LACASELE PENTRU CUPOLELE OBUZIERELOR, INSA AU DISPARUT INELELE METALICE CARE ASIGURAU MISCAREA CILINDRICA A CUPOLELOR , DE ASEMENEA AU DISPARUT SI TEVILE DE VENTILATIE, UNELE DINTE LOCASIURI AU FOST BLOCATE CU PLACA DE BETON ARMAT..DAR SE POT VIZITA PRIN INTERIORUL BATERIEI












INCAPERILE BATERIEI SUNT MURDARE SI DIN CATE AM OBSERVAT SUNT FOLOSITE PENTRU DIVERSE ACTIVITATI DUBIOASE, ASA CA LUATI-VA SI NISTE MANUSI DE PROTECTIE
NU SE STIE CUM VA IMPIEDICATI..SI IN CE NIMERITI..




BATERIA A FOST DOTATA IN PERIOADA COMUNISTA SE PARE CU O TENTATIVA DE POLIGON DE TRAGERE, ALCATUIT DIN TRAVERSE DIN BETON ARMAT, UNDE DIN CATE AM INTELES SE FACEU EXERCITII DE TRAGERE ALE GARZILOR PATRIOTICE DE PE PLATFORMELE INDUSTRIELA DIN ZONA ...POLICOLOR..CHIMOPOAR SAU ROMCARTON...ACUM LOCUL LOR A FOST LUAT DE BIROURI SI SUPERMARKET....



BATERIA 9-10 ESTE SITUATA IN PARTEA DE SUD-EST A BUCURESTIULUI FIIND CEA MAI ACCESIBILA DINTRE COMPONENTELE CENTURII DE FORTIFICATIE A BUCURESTILOR

DESPRE CETATEA BUCURESTILOR SI NOI

postat de adrianmiclea in 2011-03-18 15:42
Problema dezvoltarii Bucurestiului tine in primul rand de viziunea administratiei locale dar si centrale.

Cine crede ca in cazul unei capitale doar primaria generala trebuie sa se ocupe de administrarea si dezvoltarea orasului per ansamblu se inseala amarnic.
La cat de anchilozat este sistemul birocratic romanesc , nu ma mira ca in momentul de fata eforturile pe care insusi statul le face pentru reabilitarea si conservarea patrimoniului istoric sa fie considerare investitii sinucigase.

Din pacate nici la nivel central , nici la nivel local nu exista o viziune de ansamblu asupra potentialului turistic si cultural pe care inca il mai are Bucurestiul. Birocratizarea excesiva si nu in ultimul rand fuga de raspundere in fata tuturor problemelor organizatorice necesare dezvoltarii patrimoniului istoric romanesc, face ca pe zi ce trece, casa cu casa, strada cu strada, cladire cu cladire sa pice sub ochii nepasatori ai autoritatilor.

Dar mai grav este faptul ca exista un jaf in ceea ce priveste valorificarea culturala a orasului. Din pacate toti profitorii acestei tranzitii nenorocite au ajuns diriguitori ai unei avutii nationale, pe care o distribuie dupa bunul plac, pe ochi frumosi si limbi mieroase.

In ceea ce priveste sistemul de fortificatii din jurul Bucurestiului situatia este cred si mai complicata. Nepasarea, reaua vointa si incompetenta autoritatilor locale si centrale, naruie o adevarata ocazie de a schimba in bine soarta, si asa extrem de vitregita, a patrimoniului arhitectural local, in speta cel militar.

Este pacat de investitiile pe care generatiile trecute le-au facut, este pacat de timpul si forta de munca care au fost depuse pentru realizarea acestui sistem de fortificatii, cred eu unic in Europa de Est cel putin.

Vorbim tot timpul la nivel central si local de un brand de oras sau tara, insa noi ne batem joc de ceea ce inca mai avem in picoare, si acolo unde interesele meschine ale unor asa zisi capitalisti de carton intervin, buldozerul si lama de excavator intra fara mila, fara sens.
Bataia aceasta de joc nationala, distruge zilnic zeci de cladiri istorice, care cu o oarecare buna vointa ar putea fi evitata.

Se pare ca nu am invatat nimic din ceea ce s-a petrecut cu sistematizarea fortata a Bucurestiului din regimului ceausist, facem acelasi erori, voite sau nu, cu aprobare sau nu. Din pacate tot cei care se ocupau inainte de daramarea bisericilor si cladirilor istorice din anii 80' sunt acum in spatele birourilor pentru aprobari de demiolari si raderi de pe fata pamantului.

Singura varianta castigatoare este legata de capacitatea noasta ca simplii cetateni, ONG-uri si institutii culturale externe sa strangem randurile, sa intelegem ca timpul nu mai are rabdare cu noi sau cu orasul in sine, daca in urmatoarea perioada de 4-5 ani nu vom fi capabili sa valorificam ceea ce inca mai avem in picioare, va deveni ireversibil procesul de pierdere a memoriei orasului. Fara aceasta memorie a Bucurestilor de altadata, realizarea acelui brand de oras sau tara este steril precum gramezile de reziduri si gunoaie de la marginea expoloatarilor industriale.

Aceasta memorie a orasului este farama de identitate pe care inca o mai are Bucurestiul, acel mic Paris de altadata, de care ne batem joc zi de zi, constient sau nu, fiecare dintre noi prin nepasare si rea vointa.


Termeni si Conditii de Utilizare